Heidelberg gemeinsam radfreundlicher machen | Making Heidelberg more bike-friendly

Liebe Studierende,

wir wollen das Radnetz in Heidelberg weiter verbessern. Dazu arbeitet die VS bei der Radstrategie 2030 Heidelberg mit und setzt sich auch sonst bei den zuständigen Gremien für Verbesserungen ein.

Jetzt brauchen wir einmal für die weitere Arbeit Eure konkreten Probleme oder Verbesserungsvorschläge zum Thema Radwege und Radinfrastruktur in Heidelberg.

Schreibt daher gerne an uns (verkehrsreferat@stura.uni-heidelberg.de), wenn Ihr etwas habt, dass Euch bei dem Weg zur Uni oder dort stört. Dies können allgemeine Anliegen oder auch ganz konkrete Stellen in Heidelberg sein, an der etwa der Radweg schlecht ist oder ein sicherer Weg fehlt . Beschreibt bitte Euer Problem genau und sendet bei großen Problemen auch gerne Bilder mit.

Wir kümmern uns dann um die Umsetzung dessen!

Euer Verkehrsreferat

Dear students,

we want to improve the network of bicycle lanes in Heidelberg! To achieve this, the VS is involved in the 2030 Heidelberg campaign “Radstrategie” (= Bicycle Strategy) and is also advocating for long overdue improvements in the relevant committees.

We now need your support to help support our endeavour! Your input regarding concrete issues with the existing infrastructure or suggestions for improvements on the subject of bicycle lanes in particular – and the Heidelberg cycling infrastructure in general – will help us a great deal!

So in case there’s something that bothers you on your way to (or from) university, for example, let us know via verkehrsreferat@stura.uni-heidelberg.de.
Whether it’s about general concerns or pointing out very specific areas in Heidelberg where bicycle lanes are in bad shape and/or even unsafe, please describe the issue to us as detailed as possible and – in case of major issues – send us pictures, as well.

We will then take care of implementing your suggested improvements asap!

Best regards,

Your Verkehrsreferat